راهنمای خرید تلویزیون – آشنایی با انواع تلویزیون قبل از خرید

راهنمای خرید تلویزیون – آشنایی با انواع تلویزیون قبل از خرید

راهنمای خرید تلویزیون

خرید یک تلویزیون آنقدر ها که فکر می کنید ساده نیست و باید در خرید آن ویژگی های بسیاری را مد نظر قرار بدهید. یکی از این ویژگی های مهم دامنه دینامیکی بالا یا HDR  است که نویدبخش تصاویر روشن تر، پویاتر و زنده تری است. تلویزیون های UHD یا Ultra High Definition  جزئیات تصویر را نسبت به تلویزیون های HD بهتر ارائه می کنند و اینبار بهتر است برای خرید به سراغ این دسته از تلویزیون ها رفت.

 

همچنین امروزه تلویزیون های OLED  از لحاظ رتبه بندی جایگاه بهتری نسبت به مدل های LED و LCD دارند و عمده تلویزیون های موجود در بازار را تشکیل می دهند و البته دارای قیمت بالاتری هم هستند اما هر ساله این تفاوت کاهش می یابد.

زیرا عملکرد تلویزیون های LCDهر ساله روبه افزایش است و شباهتشان به تلویزیون های OLED بیشتر می شود. ویژگی هایی چون ضد ضربه بودن پنل، زاویه دید بالا، کیفیت نمایش تصویر در رده بالا، سیستم صوتی قوی بسته به مدل، طراحی متنوع  از ویژگی های مهم انتخاب یک تلویزیون است.

تلویزیون های OLED عمدتا دارای دو مارک هستند ال جی الکترونیکس و سونی و در مقایسه با مجموعه های LCD گزینه های کمتری برای انتخاب دارد. اگر به دنبال اندازه های کوچکتر از 55 اینچ هستید بهتر است از خرید نوع OLED منصرف شوید زیرا این مدل بیشتر در اندازه های بزرگتر است.

lcd

ابتدا نوع تلویزیون خود را انتخاب کنید و سپس روی گزینه های دیگر مانند اندازه، کیفیت تصویر و وجود اتصالات مورد نیاز برای تجهیزات پخش کننده فکر کنید.

رتبه بندی کامل تلویزیون تمام ارزیابی های کیفیت تصویر را ارائه می دهد. باید با بررسی خدمات مخابراتی پوشش بسته های سه گانه بازی و اینترنت و تلویزیون را بررسی فرمایید.

راهنمای خرید تلویزیون

شاید مهمترین ویژگی انتخاب تلویزیون اندازه صفحه نمایش آن باشد. اندازه ها از 20 اینچ تا 80 اینچ است. گرچه قانونی برای انتخاب اندازه وجود ندارد اما توصیه می شود اگر تلویزیون برای آشپزخانه یا اتاق خواب های کوچک می خرید بهتر است معمولا بین 24 تا 32 اینچ باشند واگر در حال خرید تلویزیون اصلی خود هستید و یا برای مکانی می خرید که خیلی دور از تلویزیون نشسته اید توصیه می شود بزرگتر باشد.

مثلا بین 50 تا 65 اینچ . ترجیح شخصی ، میدان دید و حتی دقت بینایی در این زمینه نقش دارد. ترجیحا دستگاه شما 60 یا 120 هرتز باشد که 120 هرتز بهتر هم هست زیرا حرکت فیلم و نمایش ها روان تر و زنده تر دیده می شوند. حتما دارای چهاردرگاه HDMI و HDMI 2.1 باشد.

تلویزیون های FUL HD سالهاست خریدشان در سراسر جهان رایج است اما تولیدکنندگان به سرعت در حال رفتن به سمت تولید تلویزیون های ULTRA HD  یا 4K هستند .

راهنمای خرید تلویزیون

در این نوع تلویزیون جزئیات اجسام کوچک و مثلا نوشته های متن بسیار واضح تر هستند و تصاویر نسبت به تلویزیون های دیگر زنده تر دیده می شوند و تصویر واضح تر به شما این امکان را می دهد که از فاصله کمتر به راحتی صفحه را مشاهده نمایید و بطور کلی تلویزیون های بزرگتر در خانه های کوچک به راحتی مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از ویژگی های ULTRA HD توانایی آن در ارائه رنگ های بیشتر، کنتراست بیشتر و روشنایی بیشتر است. صفحه های روشن حتی در یک اتاق آفتابی قابل مشاهده هستند.  HDR10 استاندارد اصلی است که توسط گروه های تجاری تنظیم شده اند و بوسیله ده ها شرکت پشتیبانی می شود و صدای Dolby Visiok  در آنها فراگیر شده ومجوز گرفته است.

oled

سیستم دالبی  فقط در محصولاتی  یافت می شود که هم از استانداردهای فنی برخوردار باشند و هم هزینه های صدور مجوز برای این استاندارد را پرداخت کرده باشد . با این وجود ، Dolby Vision به سرعت به استاندارد صنعت محتوای HDR تبدیل شده  و می توان آن را در مدل های برتردر اکثر مارک ها (از جمله LG ، Sony ، TCL و Vizio) یافت.

سامسونگ فرمت HDR ممتاز خود را با نام HDR10  برای همه تلویزیون های هوشمند خود معرفی کرده است. اگر بهترین ها را می خواهید ، البته نمی توان بطور کامل گفت ولی یک مجموعه HDR خریداری کنید که با Dolby Vision سازگار باشد .

برخی از مدل های جدید دارای فریم بالای (HFR) هستند به این معنی که هم سرعت تازه سازی بیشتری دارند و هم پشتیبانی محتوایی با نرخ فریم بالاتر از 60 هرتز. با توجه به اینکه محتوای HFR برای پخش فیلم ها و ورزش های زنده و هم کلا پخش های زنده نیاز است،

بنابراین مطمئناً باید این ویژگی را در نظر بگیرید. علاقه مندان به بازی هم اگر از کنسول بازی استفاده می کنید ، 60 هرتز نقطه کاملی است. و حتی بهترین تلویزیون های بازی 4K بهترین عملکرد را در زیر 120 هرتز ارائه می دهند.

مسئله مهم دیگر آن است که به تعداد ورودی های HDMI یک محصول توجه کنید. تولیدکنندگانی که می خواهند هزینه های خود را کاهش دهند ، ممکن است درگاه های HDMI کمتری را در پشت دستگاه ارائه دهند. این درگاه ها می توانند در زمان های مختلف مورد استفاده قرار گیرند.

اگر تصمیم گرفته اید که شروع به کار کنید و 4K Ultra HD تهیه کنید ، مطمئن شوید که درگاه های محصول از HDMI 2.0 پشتیبانی می کنند تا منابع Ultra HD آینده را در خود پشتیبانی کنند.

فرمت جدیدتر HDMI 2.1 در ماه های اخیر در تلویزیون ها شروع به تولید کرده است ، و گرچه بیشترین مزایای استاندارد جدید در ارائه محتوای 8K دیده می شود ، اما هنوز موارد خوبی در محصولات 4K وجود دارند.

تلویزیون های OLED بهتر از LCD هستند وبرای ارایه کامل کیفیت روشنایی به جای یک نور پس زمینه ، از یک لایه LED آلی استفاده می کند که با پیکسل ها کنترل می شود و دارای کنتراست خیره کننده است (تصاویر آتش بازی در آسمان سیاه نمایش مورد علاقه فناوری OLED است.).

ال جی شرکتی است که فعالانه در اندازه های صفحه نمایش بزرگ فناوری OLED را تولید می کند. بهترین فناوری نمایشگراین شرکت منحصراً در مجموعه های 4K دیده می شود و اندازه آن از 55 اینچ تا 75 اینچ یا بزرگتر است.

البته شرکت سونی چندین سال است که بهترین مدل های OLED را ارائه می دهد و انتظار می رود اواخر امسال شاهد ارائه پیشنهادهای جدید OLED از طرف Vizio و Philips باشیم.

راهنمای خرید تلویزیون

صنعت تلویزیون همیشه در حال آماده سازی فناوری های جدید و اصطلاحات اصولی جدید است تا از این طریق استفاده بیشتری کند. مثلا اگر وضوح بیشتراز K4 بخواهید تلویزیون های K8  شگفت انگیز است که جزئیات را 7680 43 4320 پیکسل بیشتر می کند و دیدنش حیرت انگیز است .

حتی امروزه تکنولوژی های جدیدی مانند micro-LED و mini-LED آغاز شده است اما نسبتاً نادر هستند.

تعدادی از مدل ها با Wi-Fi داخلی برای اتصال خدمات مبتنی بر اینترنت مانند Netflix برای پخش مستقیم فیلم یا اجرای برنامه هایی برای تماشای فیلم های درخواستی ، بازی یا حتی ارسال به فیس بوک ارائه می شوند.

جدیدترین مدل ها حتی می توانند به جستجوی محتوا در سرویس های جریانی و برنامه نویسی مستقیم روی کابل و ماهواره بپردازند.  Vizio ، LG و اکنون سامسونگ از یک نوار نماد مفید در پایین صفحه استفاده می کنند. بررسی کنید که تلویزیون خریداری شده گزینه های مورد نظر شما را داشته باشد.

هدف ایجاد یک تجربه تماشای راحت و همه جانبه است. همچنین باید به بودجه خود توجه کنید.

آگهی های مرتبط با تلویزیون