چند توصیه قبل از خرید کامیون

چند توصیه قبل از خرید کامیون

21 توصیه برای خرید کامیون کارکرده

وقتی می خواهید یک کامیون مستعمل بخرید موارد زیادی وجود دارد که باید بررسی کنید. احتمالا چندین ساعت وقت نیاز دارید تا قیمت ها و ویژه گی ها  را مقایسه و تصمیم بگیرید که کدام کامیون ، نیازهای شما را برآورده می کند.

اگرچه این کار طاقت فرسا به نظر می رسد اما ما لیست راهنمای خرید کامیون دست دوم را به همراه برخی نکات مهم برای خرید کامیون های نیمه کاره و دیزلی دست دوم گردآوری کرده ایم تا شما را در روند کار راهنمایی کند.

موارد قابل بررسی خرید کامیون کارکرده

هنگامی که تصمیم به خرید کامیون گرفتید ، به عنوان راهنمای خریدار کامیون دست دوم ، چک لیست زیر را دنبال کنید:

لیستی از نیازهای حمل بار خود را تهیه کنید

بودجه یا محدوده قیمتی را که با آن احساس راحتی می کنید را  بدانید

جستجوی خود را به چند گزینه بالقوه محدود کنید

سابقه و وضعیت فعلی کامیون را بررسی و ارزیابی کنید

گزینه های مناسب تأمین مالی و بیمه را تعیین کنید

با پیروی از این چک لیست خرید کامیون دست دوم ، بهتر می توانید خود را برای یافتن مورد مناسب و سرمایه گذاری دقیق تر آماده کنید.

نکات مهم در خرید کامیون

اگرچه این چک لیست راهنمای خوبی برای پیگیری مراحل خرید کامیون دست دوم است ، اما فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

از سابقه کامیون گرفته تا وضعیت مکانیکی فعلی آن گرفته تا انواع تعمیرات و به روزرسانی های آینده ، موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند

برای جلوگیری از خسته شدن یا تصمیم اشتباه هنگام خرید درمورد کامیون دست دوم ، اقدامات مفیدی می توانید انجام دهید که به تعدادی از آنها اشاره می کنیم .

بررسی سابقه کار کامیون

قبل از بررسی ریزه کاری ها ، ابتدا مهم است که تصویری کلی از کیفیت و شرایط فعلی کامیون انتخاب شده ، داشته باشید از جمله سوابق نگهداری ، تعمیرات ،تعویض روغن و تصادفات احتمالی آن ،  زیرا کشف این موارد می تواند در وقت و هزینه شما صرفه جویی نماید

خرید کامیون

راهنمای خرید کامیون کارکرده

1- سعی کنید بدانید چرا این کامیون فروخته می شود

اولین چیزی که باید قبل از سرمایه گذاری خود برای خرید یک کامیون دست دوم خاص به آن توجه کنید ، دلیل تصمیم مالک برای فروش کامیون است.

زیرا ممکن است بدلیل مشکلات مکانیکی و تعمیرات مورد نیاز آن باشد .اگر دلیل فروش مالک قبلی ، ارتقا و خرید کامیون مدل بالاتری باشد ، مشکلی نیست ولی اگر بخاطر مشکلات دیگری باشد ، بهتر است از آن آگاه شوید

2- سوابق نگهداری کامیون را بررسی کنید

بعد از بررسی مورد اول و تشخیص اینکه کامیون مورد بحث هیچ مشکل جدی ندارد ، بهتر است بررسی کنید که آیا کامیون مورد نظر بطور منظم تنظیمات و تعمیرات دوره ای مورد نیاز را دریافت کرده یا خیر و آیا قطعاتی تعویض شده یا خیر تا به شما یک ایده کلی از روش نگهداری آن توسط مالک قبلی بدهد

3- بررسی سوابق تعویض روغن

علاوه بر سابقه نگهداری ، بطور خاص به سوابق تعویض روغن توجه کنید. اگر روغن های کامیون در طول استفاده آن بصورت منظم و در محلی استاندارد تعویض نشده باشد ، احتمال می رود در آینده با مشکلاتی مواجه شوید.

اگر مالک قبلی نتواند سوابق نگهداری و تعویض روغن را ارایه کند می تواند حاکی از تعمیر و نگهداری ضعیف و وجود مشکلات احتمالی و پنهانی باشد و باید  احتیاط کنید

4 – تاریخچه حوادث و تعمیرات را بررسی کنید

برای درک بهتر از وضعیت کامیون بهتر است سوابق تصادفات آن را بررسی کنید از جمله اینکه:

کامیون چه نوع تصادفات و یا  تصادفاتی داشته است؟

خسارت چقدر گسترده بود؟

کدام قطعات در اثر خرابی تعویض شدند؟

پیش آگاهی از تاریخچه تصادفات می تواند شما را برای مشکلات احتمالی جاده آماده کند.

5- تعیین آنچه نیاز به تعویض دارند

به عنوان بخشی از تاریخچه نگهداری ، باید درک بهتری ازقطعاتی که  قبلاً جایگزین شده است داشته باشید. از آنجا می توانید ارزیابی کنید که به زودی چه قطعاتی از  کامیون نیاز به تعویض و یا تعمیرات دارند. به گیربکس و موتور به شدت توجه کنید.

اگر قطعاتی فرسوده شده اند و  زمان تعویض آنها فرا رسیده ، می تواند به معنای سرمایه گذاری عمده برای شما به محض خرید  کامیون باشد. از طرف دیگر ، اگر قطعات اصلی اخیراً تعویض شده باشند ، می تواند ارزش خرید کامیون دست دوم را داشته باشد.

این در صورتی است که همه موارد دیگر نیز بررسی کنید.

6- بررسی موتور

بررسی مدل موتور کامیون دست دوم هم قدم بعدی است زیرا بعضی از مدل های خاص موتور ، دارای سوابق بدی از لحاض کارکرد هستند.

7- روغن را چک کنید

به عنوان بخشی از بازرسی کیفیت ، وضعیت روغن موجود را بررسی کنید. این شامل بررسی سطح روغن فعلی و همچنین شرایط روغن است.  وضعیت خوب  روغن گیربکس و موتور می توانند نشانگر سلامت و وضعیت کلی کامیون باشند.

اگر به هر چیزی مشکوک هستید ، بخواهید سوابق تعویض روغن را همانطور که در نکته شماره 3 ذکر شده است ، ببینید.

راهنمای خرید کامیون

8- بدنبال پیدا کردن زنگ زدگی بدنه و اتاق  باشید

با جستجوی زنگ زدگی در سطح خارجی و همچنین در ساختار خودرو ، بررسی کیفیت خودرو را ادامه دهید.ستون  های درب و سایر قسمت ها را از نظر زنگ زدگی بررسی کنید.

این می تواند نشان دهد که وسیله نقلیه به خوبی نگهداری نشده است و ممکن است طول عمر زیادی نداشته باشد.

هنگام بررسی سطح زنگ زدگی ، به دنبال لکه های برجسته روی رنگ باشید. اگر این تکه ها را پیدا کنید ، به خصوص در سقف خودرو ، ممکن است نشان دهنده زنگ زدگی در زیرآن باشد.

9- به دنبال آسیب های بدنه باشید

این ممکن است بدیهی به نظر برسد ، اما از آسیب احتمالی بدنه غافل نشوید. برای جلوگیری ازبررسی ناقص ، حتماً کامیون را فقط در فضای باز و در نور روز بازرسی کنید.

10-  به میزان کارکرد کامیون توجه کنید

مسافت پیموده شده کامیون در کنار بررسی سایر عوامل ، می تواند شاخص خوبی برای کیفیت کلی خودرو باشد. دانستن مدل موتور می تواند نشان دهد که  پس از چه مسافت دیگر ، نیاز به بازسازی موتورخواهید داشت

هنگام بررسی میزان کارکرد کامیون  ،  در نظر بگیرید اگر قصد رانندگی مکرر در مسافت های طولانی را دارید ، ممکن است منطقی تر باشد که به دنبال یک کامیون با مسافت پیموده شده و کارکرد کمتر باشید.

با این حال ، یک وسیله نقلیه با کارکرد کیلومتری بالا نباید ما را بدبین کند.

اگر از کامیون به طور مداوم مراقبت شده باشد ، ممکن است هنوز طول عمر بالایی داشته باشد

11- بازرسی از تایرها

هنگام خرید یک کامیون دست دوم ، آسان است که از بعضی قسمت ها غافل شوید زیرا ممکن است روی مسائل مکانیکی و تاریخچه تعمیرات متمرکز شوید. اما فراموش نکنید که در هنگام بازرسی خود،  به لاستیک ها هم نگاه کنید.

به عنوان بخشی از تحقیقات کامل خود ، یادتان باشد آج باقی مانده روی لاستیک ها را بررسی کنید. کشف کنید:

چند کیلوتر حدودا کار کرده اند

چه زمانی باید جایگزین شوند.

بدون در نظر گرفتن این مورد ممکن است در آینده ای نزدیک ملزم به هزینه بالایی برای خرید لاستیک ها بشوید

ارزیابی عملکرد مکانیکی

پس از بررسی کیفیت کامیون ، از جمله وضعیت خارجی و داخلی آن ، باید از نظر مکانیکی و عملیاتی آشنا شوید. باید بدانید که کاربرد اصلی شما برای کامیون چیست و نوع  مناسب را پیدا کنید.

کامیون کارکرده

12- بهترین چیدمان اکسل را انتخاب کنید

نوع آرایش و پیکربندی های محور موجود را در نظر بگیرید. بسته به باری که حمل می کنید ، طرح های مختلفی وجود دارد که مناسب هر مصرفی هستند:

آیا در مسیری طولانی در زمین های سخت کالا حمل می کنید؟

یا مسافرتهای کوتاهترتر انجام می دهید؟

اگر مطمئن نیستید ، با یک متخصص مشورت کنید تا خرید مناسب شما را انجام دهد.

13- قدرت درست موتور و یدک کش را تعیین کنید

یکی دیگر از نکات مهم در مورد نیازهای خاص شما میزان اسب بخار موتور و ظرفیت یدک کشی کامیون است. اگر تجهیزات ساخت و ساز مانند بیل مکانیکی را یدک می کشید ، به همان قدرتی که برای یک یدک کش تریلر تجاری نیاز هست  ، احتیاج ندارید.

مطمئن شوید که به طور خاص در مورد ظرفیت کامیون و اینکه آیا  این کامیون ، نیازهای یدک کش شما را برآورده می کند ، تحقیق کنید.

14- انواع گیربکس را در نظر بگیرید

کامیون های تجاری هم بصورت گیربکس اتوماتیک و هم در نوع  دستی موجودهستند که  باید در این مورد تصمیم بگیرید قبل از  خرید کامیون دست دوم ، نوع جعبه دنده و آنچه را که با آن راحت تر هستید را در نظر بگیرید.

15-از یک کارشناس مشورت بگیرید

اگر خودتان در ارزیابی مکانیکی و کیفیت کامیون به اندازه کافی خبره نیستید ، بهتر است یک مکانیک مجاز کامیون به اینجا بیاورید. به عنوان یک متخصص ، مکانیک کامیون قادر خواهد بود مواردی را که ممکن است از آنها غافل شده باشید را ذکر کند.

یک مکانیک همچنین می تواند در مورد مشخصات کامیون،  توصیه هایی را ارائه دهد تا نیاز شما را برآورده کند.

گامیون مستعمل

16- یافتن فروشنده قطعات یدکی

قبل از سرمایه گذاری خود ، یافتن حداقل دو تأمین کننده قطعه که بتوانند قطعات جایگزین مدل خاص کامیون را تهیه کنند بسیار مهم است. اگر کامیون شما نسخه محدود یا نمونه ای کمتر شناخته شده باشد ، یافتن قطعات مناسب حتی اگر کوچک یا غیر مهم به نظر برسند ممکن است دشوار باشد.

اگر نمی توانید قطعات مورد نیاز خود را تهیه کنید ، کامیون شما بی مصرف می شود.

17-بودجه برای تعمیرات و به روزرسانی ها و ارتقا کامیون

پس از تعیین قطعات مورد نیاز برای جایگزینی و یافتن تأمین کنندگان مناسب قطعات ، باید  کل هزینه احتمالی اینکار را بدست آورید.

این هزینه اضافی را در نظر بگیرید و این را در کل سرمایه گذاری خود لحاظ کنید تا بتوانید تصویر کاملی از بودجه مورد نیاز خود داشته باشید .اینکار باعث میگردد بعد از خرید ،  با هزینه های تعمیرات غافلگیر نشوید

18- گزینه های تأمین سرمایه مالی را در نظر داشته باشید

هرچه به محدود کردن کامیون دست دوم خود نزدیک می شوید ، مهم است که در مورد گزینه های تامین مالی موجود تحقیق کنید.

وام دهندگان خاص هنگام ارائه برنامه های مالی با معیارهای مختلفی کار می کنند. انواع خاصی از کامیون های دست دوم ممکن است واجد شرایط مالی برای وام دهندگان  نباشند.

گاهی تأیید اعتبار منوط به بازرسی رسمی است. اگر کامیون انتخابی شما  شرایط خاصی را نداشته باشد  ، ممکن برای دریافت وام به مشکل بخورید

19- بهترین گزینه بیمه را انتخاب کنید

همانقدر که وقت برای خرید کامیون میزارید ، احتمالاً باید مدتی را نیز برای خرید بیمه مناسب صرف کنید. بسته به ارائه دهنده بیمه ، نرخ ها ممکن است متفاوت باشد و بنابراین بررسی همه گزینه های موجود بهترین کار است.

نه تنها باید هزینه را در نظر بگیرید ، بلکه باید بهترین پوشش ممکن را نیز در نظر بگیرید که در صورت ضرر و زیان کسب و کارتان ، از شما پشتیبانی شود.

20- در مورد گارانتی  تمدید شده سوال  کنید

در مورد ضمانت نمایندگی خاص سوال کنید. بارها نمایندگی ها ضمانت نامه های طولانی تری را برای کامیون ها ارائه می دهند.

در صورت موجود بودن ، پوشش طولانی مدت ضمانت می تواند برخی از بارهای مالی مربوط به خرید کامیون دست دوم را کاهش دهد. اما توجه داشته باشید که بسته به برنامه ، هزینه ضمانت های طولانی مدت ممکن است ارزش آن را نداشته باشد.

21- بدانید چه زمانی باید از خرید کامیون مورد نظر صرف نظر کنید

مهمترین نکته این است که باید آگاهی داشته باشید وقتی  مواردی بنظرتان درست بنظر نمیرسند و باعث جلب اعتماد شما نشده است از معامله صرفنظر کنید.

مثلا  اگر مسافت پیموده شده برای سن کامیون بسیار کم به نظر می رسد ، یا فروشنده در ارائه سوابق نگهداری یا اجازه بازرسی به یک مکانیک مردد است ، این می تواند شاخص بزرگی برای یک کامیون مشکل ساز باشد.

با دانستن اینکه چه موقع باید از یک معامله دور شوید می توانید در وقت ، پول و استرس زیادی در جاده صرفه جویی کنید. به یاد داشته باشید ، تعداد زیادی کامیون دیگر نیز برای انتخاب وجود دارند.

انتخاب یک فروشنده معتبر

خرید یک کامیون دست دوم می تواند یک کار مهم باشد. با توجه به موارد بسیاری مانند سابقه خودرو ، کیفیت و وضعیت کارکرد ، تعویض قطعات و به روزرسانی و همچنین نحوه تأمین مالی و بیمه کامیون ، انتخاب وسیله نقلیه مناسب از یک فروشنده معتبر امری حیاتی می شود.

راهنمای خرید کامیون کارکرده

برای مطالعه دسته بندی های کامیون لطفا اینجا را کلیک کنید

برای دیدن آگهی های مرتبط با کامیون لطفا اینجا را کلیک  کنید

راهنمای خرید خودرو کارکرده