دوربین دست دوم -قبل از خرید دوربین DSLR کارکرده، این مطلب را بخوانید

دوربین دست دوم -قبل از خرید دوربین DSLR کارکرده، این مطلب را بخوانید

خرید یک DSLR دست دوم

در بسیاری از موارد ، خرید یک دوربین  DSLR دست دوم،  به شما هزینه زیادی را تحمیل می کند اما قبل از تصمیم گیری برای خرید و صرفه جویی مالی ، باید به نکات مهمی توجه کنید.

یکی از بزرگترین موانع فیلم سازی ،  میزان پولی است که شما برای سرمایه گذاری در پروژه های خود نیاز دارید. این به خصوص برای فیلمسازان جدیدی که پول زیادی برای خرید تجهیزات ندارند چالش برانگیز است.

تهیه  لنزها ، بدنه دوربین ، نور و لوازم جانبی پول زیادی نیاز دارد که اضافه بر هزینه های دیگر پروژه های است.

هرچند همه خبرها  بد نیستند ، زیرا این روزها وسایل دست دوم،  بیشتر از هر زمان دیگری در بازار وجود دارند … به خصوص در مورد بدنه های DSLR. نکته اصلی این است که بدانید برای سرمایه گذاری مناسب باید به دنبال چه چیزی باشید.

به همین ترتیب ، برای کمک به شما در انتخاب صحیح ، چند نکته اساسی برای خرید DSLR های دست دوم شرح می دهیم.

خرید از افراد غیرحرفه ای

افراد حرفه ای به دلیل برخورد ضعیف و بی احتیاط با  تجهیزات دوربین خود مشهور هستند. و غالبا هنگام استفاده حرفه ای ومداوم روزانه خود ، بقدر کافی احتیاط نمی کنند .

به همین دلیل ، خرید DSLR از یک عکاس حرفه ای به احتمال زیاد به این معنی است که دوربینی که خریداری می کنید ساییدگی و پارگی آن بسیار بیشتر از آن است که اگر بخواهید از استفاده کننده آماتور بخرید.

من شخصاً انبوهی از دوربینهای دست دوم را از مصرف کنندگان خریده ام و اغلب آنها خیلی کم از آنها استفاده کرده اند.

بنابراین هر زمان که ممکن است ، به دنبال فروشندگان بی تجربه باشید تا تجهیزات را از آنها خریداری کنید زیرا آنها معمولاً آن را در بهترین حالت و کمتریناستفاده ممکن نگه می دارند.

همیشه تعداد شاتر را بررسی کنید

ممکن است دوربینی از نظر ظاهری خوب به نظر برسد ، اما اگر واقعاً می خواهید بدانید چه مقدار از آن استفاده شده است ،

حتماً تعداد شاتر را بررسی کنید. شمارش شاتر میزان استفاده از دوربین را نشان می دهد و این به شما یک ایده نسبی می دهد که از مدت زمان شاتر تا قبل از نیاز به تعویض چقدر باقی مانده است.

این امر به ویژه اگر اتفاقاً قصد تهیه DSLR برای عکسبرداری عکسهای ثابت را دارید بسیار مهم است (از آنجایی که شاتر در هنگام عکسبرداری بیشتر سایش می کند) ، اما حتی اگر فقط فیلمبرداری کنید بازهم مورد توجه قرار می گیرد.

پست قبلی ما را در مورد چگونگی تعیین تعداد عکسهای DSLR خود بررسی کنید.

خرید مدل سالهای گذشته

اگر مدل سالهای فعلی را خریداری می کنید ، خرید دوربین دست دوم کاملاً منطقی نیست. بیشتر اوقات ، اگر جدیدترین مدل دوربین دست دوم را خریداری می کنید ، صرفه جویی زیادی در این زمینه نخواهید داشت .

هدف اصلی خرید از تجهیزات دست دوم صرفه جویی مالی است ، بنابراین اگر واقعاً پس انداز زیادی نمی کنید ، مابقی پول را هم تهیه کنید تا مدل به روز و جدیدی خریداری کنید دانستن اینکه شما از گارانتی جنس نو برخوردارید  به شما آرامش خواهد داد .

بررسی سنسور را فراموش نکنید

هر وقت کسی دوربینی را می خواهد بخرد همه جای آن را  بازرسی می کند ، تمایل دارد تقریباً به همه چیز نگاه کند (از جمله بدنه ، منظره یاب ، صفحه LCD و غیره) ، اما تقریباً همیشه در بررسی سنسور کوتاهی می شود .

همانطور که قبلاً گفتم ، مهم نیست که بدنه خارجی دوربین چقدر سالم به نظر می رسد ، اگر در زیر ظاهر آن مشکلاتی باشد  ، باید آنها را در اسرع وقت شناسایی کنید.

بزرگترین و متداول ترین این موارد وجود خراش یا نقص روی سنسور است. شما باید در خرید دوربین دست دوم بسیار احتیاط کنید زیرا ممکن است فروشنده در مورد وضعیت DSLR خود کاملاً صادق نباشد .

مشکلات سنسورها در میان دوربین های قدیمی نسبتاً رایج است. قبل از انعقاد قرارداد حتماً به حسگر،   نور تابانده و اطمینان حاصل کنید که همه چیز زیبا و تمیز به نظر می رسد تا خیال خود را راحت کنید.

اگر این کار را انجام ندهید ، وقتی بعدا متوجه مسائل اصلی مربوط به فیلم خود شوید خود را سرزنش خواهید کرد .

همیشه ابتدا با عکس برداری، دوربین را تست کنید

به دلایل زیادی ، از جمله موارد ذکر شده در بالا ، بسیار مهم است که قبل از خرید  ، بادوربین  DSLR که می خواهید بخرید ،عکس بگیرید.

خواه مشکلی در سنسور وجود داشته باشد ، یا مشکل ضبط ، یا LCD معیوب یا تعداد دیگری از مشکلات رایج ، متوجه آن خواهید شد  ، احتمالاً بدون عکسبرداری  نمی دانید که مشکلی در DSLR وجود دارد.

من توصیه می کنم که نه تنها با دوربین عکاسی کنید ، بلکه باید تصاویر را در یک مانیتور مناسب نیز مشاهده کنید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ مشکل  قابل توجهی وجود ندارد یا  هنگام پخش مجدد آن  موردی نباشد.

هنگام بررسی DSLR دست دوم ، همیشه یک کارت SD / CF و یک لپ تاپ (یا کارت خوان) به همراه داشته باشید و از گرفتن عکس های آزمایشی خجالتی نباشید.

اطلاعات بیشتر راجع به دوربین DSLR

آگهی های فروش مرتبط با دوربین