راهنمای خرید خانه مناسب

راهنمای خرید خانه مناسب

10 ویژه گی مهم برای یافتن خانه ایده آل

اگر در جستجوی خانه دلخواه خود هستید ، علاوه بر تعداد اتاق ها ، وضعیت آشپزخانه و اندازه حیاط موارد دیگری هست که می تواند به شما برای تصمیم گیری کمک کند

موقعیت

سه نکته اساسی در خرید خانه هست که حتما باید مورد توجه قرار گیرد اولی مکان خانه ،دومی هم مکان و سومی هم مکان !

شما با هر نقصی خواهید توانست در خانه خود زندگی کنید اگرمحله و همسایگان خود را دوست داشته باشید زیرا تقریباً می توانید همه موارد دیگر را تغییر دهید. اما ، پس از خرید ، نمی توانید مکان خانه خود را تغییر دهید.

موقع انتخاب محل زندگی خود باید به نزدیکی آن با محیط کار ، جذابیت محله ، نحوه قرارگیری خانه در زمین ، سهولت دسترسی ، سر و صدای همسایگان ، ترافیک وهمچنین دسترسی به پارک ها ، مراکزخرید ، مدارس و حمل و نقل عمومی را در نظر بگیرید.

چشم انداز خانه

فراتر از مکان ، به چشم انداز خانه نگاه کنید. اگر خانه روی تپه ای باشد ، آیا دارای منظره ، زیرزمین خارج از خانه یا پله های زیادی برای بالا رفتن است؟ آیا پنجره های همسایگان مستقیماً به خانه نگاه می کنند؟ آیا حیاط برای کودکان ، حیوانات خانگی ، باغبانی یا موارد دیگر مناسب است؟ آیا دسترسی به ملک در مورد ارتفاع بزرگراه یا پله ها به درب ورودی ایمن است؟

همسایه

مطمئن باشید محله و نه فقط خانه،  انتظارات شما را برآورده می کند. خیلی ها معتقدند  شما باید کوچکترین خانه در بهترین محله را داشته باشید که توانایی خرید آن را دارید. شما نمایی عالی خواهید داشت! در روزهای هفته و آخر هفته ، در طول روز و در شب آیا مسیر دسترسی شما به خانه با اتومبیل پرترافیک و اعصاب خردکن است و یا خیر.

آیا خانه ها در محله از نظر اندازه و ویژگی ها سازگار هستند؟ آیا همسایه ها حیاط ها را تمیز و مرتب نگه می دارند یا ماشین های قدیمی و زباله در آن وجود دارد؟ آیا محله برای پیاده روی ، دویدن یا دوچرخه سواری به اندازه کافی امن است و آیا کودکانی در حیاط ها بازی می کنند؟

بررسی نما و سبک خانه

خانه شما باید سبک زندگی شما را منعکس کند. آیا شما یک زندگی آرام  دارید؟ در این صورت ممکن است خانه ای رسمی به سبک قدیمی نخواهید. چیزی ساده تر و معاصر تر ممکن است در نظرتان باشد. به ویژگی های بیرونی نگاه کنید. نگهداری از خانه آجری راحت تر است ، مگر اینکه البته در منطقه ای زلزله خیز زندگی کنید. از خود بپرسید آیا سقف در شرایط خوبی است؟ آیا محوطه سازی جذاب است و آیا پیاده روهای منتهی به خانه امن هستند؟

خانه

اندازه و نقشه طبقه

ممکن است به فکر خرید خانه رویایی خود باشید. اما آیا خانه رویایی شما عملی است؟ آیا وقتی تنها زندگی می کنید به چهار اتاق خواب و چهار حمام نیاز دارید؟ یک خانه بزرگ می تواند فضای اضافی را که همیشه برای یک دفتر کار خانگی یا کاردستی یا پروژه های هنری می خواستید به شما بدهد. اما شما قبض های گرمایشی بیشتری را پرداخت خواهید کرد و مالیات بیشتری نیز خواهید داشت. برای پر کردن آن مبلمان بیشتری و برای تزئین هزینه بیشتری لازم است. به چگونگی استفاده از فضای جدید خانه فکر کنید و اینکه آیا اکنون و در آینده با سبک زندگی شما متناسب است؟

 

اتاق خواب و حمام

در مورد تعداد اتاق خواب و حمام خود تصمیم بگیرید و فقط به خانه هایی نگاه کنید که مطابق با معیارهای شما باشند. شرم آور خواهد بود که عاشق یک کلبه دنج و جذاب شوید که به اندازه کافی بزرگ نیست. یک اتاق خواب اضافی همیشه یک امتیاز مثبت است ، زیرا می تواند برای یک دفتر کار خانگی ، آتلیه صنایع دستی یا اتاق مهمان استفاده شود. اگر فکر می کنید بعداً فضای بیشتری اضافه خواهید کرد ، حتماً با معماری مشورت کنید که بتواند در مورد برنامه ریزی فضا ، میزان استفاده زیاد و مقررات شهر به شما مشاوره دهد.

 

آشپزخانه

اگر آشپزخانه قلب خانه شما است ، به خانه ای با آشپزخانه ای ناکارآمد و کوچک  بسنده نکنید. شما همیشه می توانید بازسازی کنید ، اما بسیار هزینه بر است. آیا می توانید کابینت و میزهای پیشخوان را تعویض کنید؟ آیا یک تغییر ارزان قیمت کافی خواهد بود؟ در مورد لوازم خانگی نگران نباشید ، زیرا آنها معمولاً به راحتی قابل تعویض هستند.

اجاره ویلا

گنجه ها و ذخیره سازی

خانه های قدیمی کمد لباس و فضای انباری زیادی ندارند. اگر وسایل ورزشی ، وسایل صنایع دستی ، لباسهای خارج از فصل و تزئینات تعطیلات زیادی دارید ، حتماً می دانید که همه اینها در خانه جدید شما به کجا می رود. خانه های جدید دارای کمد های بزرگ و فضای انباری زیادی هستند. شما همیشه می توانید فضای ذخیره سازی اضافه کنید ، اما ممکن است مجبور شوید فضای زندگی را در اتاق خود فدا کنید.

 

پنجره و روشنایی

آیا شما عاشق یک اتاق آفتابی و روشن هستید یا حریم خصوصی را دوست دارید؟ با در نظر گرفتن نور و آفتاب به خانه نگاه کنید. به محل های پریزها و لوازم جانبی نگاه کنید. آیا آنها نیازهای روشنایی شما را برآورده می کنند؟ آیا نور در آشپزخانه ، نورپردازی در اتاق خانواده و یک لوستر دوست داشتنی در اتاق غذاخوری وجود دارد؟ در غیر اینصورت ، بعداً می توانید آنها را اضافه کنید ، اما خوب است که هنگام جا به جا شدن آن را در جای خود داشته باشید.

 

احساس نهایی

گاهی اوقات به لطف تجهیزات نصب شده ، دکورها و شومینه ، ساده ترین خانه بسیار دیدنی به نظر می رسد. اگر این عناصر برای شما مهم هستند ، هنگام جستجوی خانه به دنبال آنها بگردید یا پس از جابجایی آماده اضافه کردن آنها باشید.

اگر این ویژه گی های یک خانه مناسب را در ذهن داشته باشید ، یافتن خانه ایده آل شما با موفقیت بیشتری نتیجه خواهد داد و احتمالاً در نهایت به خانه رویاهای خود خواهید رسید.

مراحل سند زدن ملک از ابتدا تا انتها

نمونه قرارداد اجاره دفتر کار (کلیک کنید)

نمونه مبایعه نامه

نمونه قرارداد مشارکت در ساخت املاک(دانلود فرمت word)

نمونه قرارداد اجاره خانه

نمونه قرارداد پیش فروش آپارتمان

نمونه قراداد خرید و فروش زمین

آگهی های مرتبط با خانه و املاک در بازارها