انتخاب دوچرخه – چگونه دوچرخه بخریم؟

انتخاب دوچرخه – چگونه دوچرخه بخریم؟

انتخاب دوچرخه – چگونه دوچرخه بخریم – قسمت اول

انتخاب دوچرخه انواع مختلفی از دوچرخه و انواع مختلفی از افراد،  با نیازهای مختلف دوچرخه سواری وجود دارند.

برخی افراد قابلیت ، برخی دیگر مسابقه  و برخی دیگر کنترل سرعت را دوست دارند. هنگام انتخاب دوچرخه مناسب برای خود ، باید ترجیحات خود را در نظر بگیرید.

برای اینکه بفهمید چه نوع دوچرخه ای برای شما بهتر است ، از خود بپرسید که کجا و چند بار قصد سوار شدن آن را  دارید ، از دوچرخه خود برای چه چیزی استفاده می کنید و چقدر مایل به سرمایه گذاری هستید

1-اگر آموزش دوچرخه سواری ندیده اید ابتدا آن را  بیاموزید زیرا این اولین و مهمترین قدم است.

این کار را می توانید تقریباً با هر دوچرخه ای انجام دهید که اندازه مناسبی برای شما باشد. شروع با یک دوچرخه ساده  تک سرعته  معمولاً بهترین است. از آنجا که نگران تعویض دنده ها و ترمزهای جلو / عقب نخواهید بود ، این دوچرخه ها  یادگیری آسان را ارائه می دهند.

2-برای انتخاب دوچرخه باید ، با انواع دوچرخه ها  آشنا شوید. انواع مختلفی از دوچرخه ها وجود دارند که طیف وسیعی از قابلیت ها را ارائه می دهند. اگر در یک شهر زندگی می کنید ، احتمالاً دوچرخه ای می خواهید که برای جاده ساخته شده .

واگر در جایی زندگی می کنید که می توانید در مسیرها دوچرخه سواری کنید ، ممکن است سرعت دوچرخه کوهستان بیشتر باشد.

  • دوچرخه های استاندارد. این دوچرخه های قدیمی و تک سرعته با ترمزهای معمولی هستند. اگر هیچ تپه جدی یا موانع دیگری وجود نداشته باشد ، برای سواری آرام در اطراف شهر مناسب هستند.
  • دوچرخه های BMX. دوچرخه های ساده با تایرهای 20 اینچی (50.8 سانتی متر)که معمولاً  برای دوچرخه سواری “مسابقه ای” در مسیرها مناسب هستند و دارای ترمزهای کولیس با کابل در جلو و عقب هستند. این دوچرخه ها دوچرخه های تک دنده هستند.
  • دوچرخه های جاده ای. این یک اصطلاح کلی برای ظاهری سنتی است ، و مانند دوچرخه های مسابقه ای برای عملکرد خوب در جاده طراحی شده. طیف گسترده ای از گزینه ها در این گروه وجود دارد. دوچرخه های جاده ای را اغلب می توان به دو گروه گسترده مسابقه ای / پرفورمنس یا تور طبقه بندی کرد.
  • دوچرخه های مسابقه ای برای سرعت و با تأکید بر وزن سبک طراحی شده اند و دوچرخه سوار را در حالت تهاجمی قرار می دهند.
  • دوچرخه های گردشگری برای راحتی پایدار و حمل بار طراحی شده اند. آنها دارای اجزای سنگین تری برای دوام ، پایه برای اتصالات دندانه دار و گلگیر هستند و از موقعیت سواری قائم تری برخوردار هستند.
  • دوچرخه های جاده ای به طور سنتی دارای فرمان “آیرودینامیکی” یا “aero” هستند. این نوع دسته های فرمان برای راحتی یا دستیابی به موقعیت سواری آیرودینامیکی ، طیف وسیعی از انواع قرارگیری دست را برای سوارکار امکان پذیر می کند.
  • دوچرخه کوهستان. دوچرخه هایی که برای استفاده در جاده های خارج از جاده طراحی شده اند ، با قاب های جمع و جور ، هندلینگ پایدار ، فاصله برای لاستیک های پهن و دستگیره ، و دسته های بالاتر برای موقعیت ایستاده تر.
  • برای زمین های تپه ای ، این دوچرخه ها به طور کلی دارای دنده های کم برد هستند. انواع مختلفی وجود دارد که برای اهداف خاص طراحی شده اند. دوچرخه های کوهستانی می توانند به سیستم تعلیق پیچیده و سیستم ترمز دیسکی مجهز شوند. دوچرخه کوهستان نیز بسیار محبوب هستند به دلیل تطبیق پذیری.
  • دوچرخه های پشت سر هم. این دوچرخه ها یک صندلی اضافی و یک سری پدال برای دو نفر سوار شدن با هم دارند.
  • دوچرخه های خوابیده. این دوچرخه ها در حالی که پدال ها به جلو قرار گرفته اند ، راکب را در وضعیت “درازکش” قرار می دهند ، این یک موقعیت طبیعی تر است که به انعطاف پذیری کمتری نسبت به دوچرخه های ایستاده نیاز دارد.
  • برای عملکرد آیرودینامیکی مناسب می توان این دوچرخه ها را شیشه جلو نصب کرد. با این حال ، اینها به طور کلی سنگین ترند و نمی توانند با عملکرد دوچرخه های سبک مسابقه ای ایستاده مطابقت داشته باشند.

3-به کاربرد مورد نظر خود فکر کنید. اگر قصد دوچرخه سواری در مسیرها و جاده های آسفالته را ندارید ، دوچرخه کوهستان مناسب است. اگر قصد سوار شدن در مسیرهای غیر آسفالته و زندگی در یک شهر را ندارید ، دوچرخه جاده کارایی بیشتری خواهد داشت.

  • دوچرخه های سبک مسابقه ای برای اشخاص معمولی راحت و کاربردی نخواهند بود. بسته به محل زندگی شما ، فروشگاهها ممکن است فقط به دوچرخه کوهستان و دوچرخه سواری محدود شوند. یک میانه محبوب که می توانید پیدا کنید دوچرخه سبک “ترکیبی” است.
  • دوچرخه های هیبریدی اغلب عناصر دوچرخه جاده و کوه را با هم مخلوط می کنند. دوچرخه های هیبریدی معمولاً دارای چرخ های ضخیم تر و صندلی پهن تری هستند. قاب ها معمولاً نسبتاً سبک هستند و در بیشتر آنها از ترمز دستی کولیس استفاده می شود. [2]
  • هنگام تصمیم گیری برای دوچرخه ای که به درد شما بخورد ، برای شروع چند سوال از خود بپرسید.
میانگین زمان سواری شما چقدر خواهد بود؟
چند بار از دوچرخه خود استفاده خواهید کرد؟
آیا برای سرگرمی یا برای حمل و نقل دوچرخه می گیرید؟
در گذشته چه نوع دوچرحه ای  سوار شده اید؟
  • توانایی پاسخگویی به این سوالات اساسی ، به شما تصویر خوبی از انواع ویژگی های مورد نیاز دوچرخه را می دهد. اگر قصد دارید هر روز برای کار،از دوچرخه خود استفاده کنید ، احتمالاً یک دوچرخه جاده سریع و سبک می خواهید. برای دوچرخه خود می توانید اجزای اضافی مانند سبد نیز وصل کنید  ، ممکن است یک هیبرید یا کروزر هم مفیدباشد . و اگر قصد ورزش و پیاده روی را دارید ، دوچرخه کوهستان همان چیزی است که به دنبال آن هستید.

برای دیدن آگهی های مرتبط با انتحاب دوچرخه لطفا ااز سایت بازارها دیدن فرمایید

انواع گونه های دوچرخه:

  • کوهستان: کراس کانتری، کوهستان اسپرت، تریل، آل مونتاین، اندرو، دانهیل، فت بایک
  • دوچرخه های شهری: شهری، فیتنس، هیبرید، تاشو
  • دوچرخه توریستی: توریستی یا تورینگ
  • دوچرخه جاده: مسابقه ای، جاده، تایم تریل، پیست، سایکل کراس
  • دوچرخه نمایشی، درت جامپ، بی. ام. ایکس
  • دوچرخه برقی
برای مطالعه قسمت دوم این راهنما ، لطفا اینجــــا را کلیک کنید

چگونه دوچرخه انتخاب کنیم