مشخصات یک رپرتاژ آگهی حرفه ای

اگه یادتون باشه ما توی این صفحه اطلاعاتی در مورد رپزتاژ آگهی بهتون دادیم و قرار شد که توی این صفحه ، مشخصات یک رپرتاژ آگهی موفق رو بهتون یادآوری کنیم تا با رعایت این موارد ، متنی خوب و جذاب و موثر تهیه کنید.
کوتاه  ننویسید
هیچ قانون کلی وجود نداره که رپرتاژ آگهی باید بیشتر از چند کلمه باشد. گاهی به 1000 کلمه یا 2000 کلمه اشاره می کنند. اما در این زمینه باید به نوع محتوا و مخاطب نگاه کرد و نمی توان به احکام کلی استناد کرد.
اما می توان در مورد حداقل ها صحبت کرد و اظهار نظر کرد: ضروری است که رپرتاژ آگهی از حداقل ها فاصله داشته باشد.
از آنجایی که یک گزارش کوتاه مانند یک تبلیغ به نظر می رسه یا چنین حسی را به مخاطب القا می کنه، بنا به سلیقه، اگر بیش از 700 یا 800 کلمه برای گفتن ندارید، ممکن است رپرتاژ آگهی برای شما مناسب نباشه.
حتما اسم برندتان را در متن حداقل ۲ الی ۳ بار تکرار کنید. در سئو فقط لینک ها مهم نیستند. بلکه مفهومی به نامLinklessنیز در سئو وجود دارد که اگر اسم برند شما حتی بدون لینک در وبسایت ها و وب پیج های مختلفی آورده شده باشد برای شما اعتبار می آورد.
برای تهیه یک رپورتاژ آگهی مناسب و تهیه متن اون ، رعایت کردن برخی از نکات کلیدی به شما کمک می کنه تا بتوانید در کم ترین زمان ممکن به نتایج درخشان دست یافته و با انتشار آن در سایت های فعال و معتبر، رتبه سایت خود را ارتقا دهید. در نگارش متن رپورتاژ اگهی شما باید خدمات سایتتان و یا محصولات خود را در یک محتوای یونیک و غیرکپی معرفی نمایید، اگر زبان و نگارش محتوای رپرتاژ، نامناسب و غیر اصولی باشه نه تنها به موفقیت سایتتان کمک نمی کنه بلکه می تونه باعث آسیب رسوندن به سایت و رتبه آن در گوگل نیز بشه.
فراموش نکنید از کلمات کلیدی استفاده کنید.
کلمات کلیدی، کلمات یا عباراتی است که کاربران برای یافتن کالا و یا خدمات ، شما اون ها رو در موتور های جستجو به کار میبرند. انتخاب کلمات کلیدی مناسب تاثیر بسیاری در افزایش بازدید رپرتاژ آگهی شما داه..
از تکرار کلمات کلیدی خودداری کنید و از کلمات کلیدی مرتبط و کوتاه استفاده کنید.
موضوع را جستجو کنید
برخی از نویسندگان رپرتاژ آگهی فقط سعی می کنند حرفه ای بودن خود را در قالب کلمات بیان کنند و به مخاطب برسونند . این روش اثربخشی گزارش را کاهش می ده.
بسیار سودمند است که ابتدا یک تحلیل کوچک انجام دهید و ببینید که مردم در مورد چه چیزی نگران هستند.
حداقل کاری که می‌تونید انجام بدید  این است که آنچه را که به دنبال آن هستید جستجو کنید و ببینید که چند لینک اول چه چیزی را پیشنهاد می‌کنند  . گوگل همچنین چندین پیشنهاد تکمیلی ارائه می ده که می تونید از اون ها الهام بگیرید.
رپورتاژ آگهی
شخصیت مخاطب خود را بشناسید
داشتن تصویری از مخاطبان خود ضروری است. ویژگی های او، تحصیلات، طبقه اجتماعی، دغدغه های اصلی او و آنچه برای او مهم است را دریابید. به سبک آن رسانه نزدیک شوید
فرض کنید می خواهید گزارشی را در یک مجله فرهنگی (کاغذی یا آنلاین) منتشر کنید. پیام شما باید از نظر شکل و محتوا نزدیک به مقالات آن مجله باشه. هرچه این شباهت بیشتر باشه ، مخاطب تأثیر بیشتری خواهد گرفت و مقاومت کمتری در برابر پیام شما خواهد داشت.
برای «انتخاب عنوان» وقت بگذارید.
با انتخاب عنوان خوب یا بد، شانس مطالعه مقاله شما می تونه چندین برابر افزایش یا کاهش یابد. بنابراین ارزش وقت گذاشتن برای انتخاب یک برچسب را دارد.
اهمیت پاراگراف اول را فراموش نکنید
خبر خوبی نیست، اما واقعیت این است که تعداد زیادی از مخاطبان احتمالا تنها پاراگراف اول گزارش شما را خواهند خواند. بنابراین به خصوص برای پاراگراف اول وقت بگذارید.
اطمینان حاصل کنید که این پاراگراف مخاطب را تشویق می کند تا بقیه گزارش را دنبال کند.
تا حد امکان از فروش مستقیم خودداری کنید
فضا و سبک رپرتاژ آگهی برای پیشبرد فروش مستقیم مناسب نیست. اگر مستقیماً به مخاطب میخواهید بگویید که محصولات و خدمات شما را بخره ، احتمالا  تبلیغات مستقیم گزینه بهتری هست تا رپرتاژ آگهی.
فراموش نکنید که رپرتاژ آگهی یکی از تکنیک های بازاریابی محتوا به قول بسیاری از کارشناسان این حوزه است. در بازاریابی محتوا، چیزی حدود 70 درصد از محتوای شما باید آموزنده و حاوی اطلاعات مفید باشد (این یک عدد تقریبی است. در غیر این صورت 70 با 75 یا 65 مهم نیست).
تا حد امکان به استانداردهای یک مقاله اصیل نزدیک شوید
قبلاً گفته‌ایم که هر چه گزارش شما بیشتر شبیه یک مقاله واقعی باشه، قانع‌کننده‌تر خواهد بود. مقاله پیش رو چندین ویژگی دارد که شما نیز باید سعی کنید آنها را دنبال کنید:
از ادعاهای بی اساس خودداری کنید. صحبت های اغراق آمیز نکنید. حرفه شما باید قابل اثبات و قابل دفاع باشد. در انتخاب کلمات دقت کنید و به ظرافت های کلامی توجه کنید.
تا حد امکان به جای کلمات ذهنی از کلمات عینی استفاده کنید (کلمات عینی و احساسی را مقایسه کنید). سعی کنید به منابع معتبر مراجعه کنید و از آنها نقل قول کنید. تا جایی که می توانید حوزه بحث را به خوبی بشناسید مطالعه و تحلیل کنید و این تسلط را به مخاطب نشان دهید.
 
سئوی سایت
به منظور نگارش یک رپرتاژ آگهی تاثیرگذار در اذهان مخاطبین، می توان نکات و اطلاعاتی را که جنبه آموزشی و کاربردی برای مخاطب دارند در متن رپرتاژ گنجاند. نگارش رپرتاژ به این شکل سبب می شه که مخاطب هنگام مطالعه آن احساس خوبی پیدا کنه و مطالبی که برای معرفی محصولات و خدمات و ایجاد دیدگاه مطلوب در ذهن او تهیه کرده ایم  رو در درازمدت به خاطر داشته باشه.
فضا را با عکس و نمودار هدر ندهید
اگر گزارش شما به صورت یک مقاله متنی است، استفاده از عکس ها و نمودارها بسیار عالی و مفید است. می توان در کنار متن نوشته شده از تصاویر زیبا و هیجان انگیز استفاده کرد تا رپرتاژ آگهی مورد نظر، از نظر تصویری برای مخاطبین جذاب و دیدنی بوده و توجه آنان را برای مطالعه متن مورد نظر برانگیزد
اما دقت و صرفه جویی در استفاده از تصاویر و نمودارها سودمندتر است. تصاویر بزرگ ممکن است ذهن خواننده را به سمت تبلیغات منحرف کنه و نمودارهای متعدد می توانند فضای صحبت شما را محدود کنند. البته در اینجا نمی توان حکم قطعی و قانون کلی را اعلام کرد. ممکن است مواردی وجود داشته باشد که در آن از استفاده گرافیکی از عکس ها و نمودارها استفاده شود. اما همیشه قبل از نهایی کردن گزارش دوباره فکر کنید و مطمئن شوید که در عکس و نمودار زیاده روی نکرده اید.
امیدواریم که تونسته باشیماطلاعات مفیدی در مورد نحوه نگارش رپرتاژ آگهی خدمتتون داده باشیم .آگه مایل هستید از تعرفه رپرتاژ آگهی در سایت بازارها باخبر بشید میتونید از صفحه تعرفه ها توی زبانه از من بپرس دیدن فرمایید.