شخصیت مخاطب خود را بشناسید
داشتن تصویری از مخاطبان خود ضروری است. ویژگی های او، تحصیلات، طبقه اجتماعی، دغدغه های اصلی او و آنچه برای او مهم است را دریابید. به سبک آن رسانه نزدیک شوید
فرض کنید می خواهید گزارشی را در یک مجله فرهنگی (کاغذی یا آنلاین) منتشر کنید. پیام شما باید از نظر شکل و محتوا نزدیک به مقالات آن مجله باشه. هرچه این شباهت بیشتر باشه ، مخاطب تأثیر بیشتری خواهد گرفت و مقاومت کمتری در برابر پیام شما خواهد داشت.
برای «انتخاب عنوان» وقت بگذارید.
با انتخاب عنوان خوب یا بد، شانس مطالعه مقاله شما می تونه چندین برابر افزایش یا کاهش یابد. بنابراین ارزش وقت گذاشتن برای انتخاب یک برچسب را دارد.
اهمیت پاراگراف اول را فراموش نکنید
خبر خوبی نیست، اما واقعیت این است که تعداد زیادی از مخاطبان احتمالا تنها پاراگراف اول گزارش شما را خواهند خواند. بنابراین به خصوص برای پاراگراف اول وقت بگذارید.
اطمینان حاصل کنید که این پاراگراف مخاطب را تشویق می کند تا بقیه گزارش را دنبال کند.
تا حد امکان از فروش مستقیم خودداری کنید
فضا و سبک رپرتاژ آگهی برای پیشبرد فروش مستقیم مناسب نیست. اگر مستقیماً به مخاطب میخواهید بگویید که محصولات و خدمات شما را بخره ، احتمالا تبلیغات مستقیم گزینه بهتری هست تا رپرتاژ آگهی.
فراموش نکنید که رپرتاژ آگهی یکی از تکنیک های بازاریابی محتوا به قول بسیاری از کارشناسان این حوزه است. در بازاریابی محتوا، چیزی حدود 70 درصد از محتوای شما باید آموزنده و حاوی اطلاعات مفید باشد (این یک عدد تقریبی است. در غیر این صورت 70 با 75 یا 65 مهم نیست).
تا حد امکان به استانداردهای یک مقاله اصیل نزدیک شوید
قبلاً گفتهایم که هر چه گزارش شما بیشتر شبیه یک مقاله واقعی باشه، قانعکنندهتر خواهد بود. مقاله پیش رو چندین ویژگی دارد که شما نیز باید سعی کنید آنها را دنبال کنید:
از ادعاهای بی اساس خودداری کنید. صحبت های اغراق آمیز نکنید. حرفه شما باید قابل اثبات و قابل دفاع باشد. در انتخاب کلمات دقت کنید و به ظرافت های کلامی توجه کنید.
تا حد امکان به جای کلمات ذهنی از کلمات عینی استفاده کنید (کلمات عینی و احساسی را مقایسه کنید). سعی کنید به منابع معتبر مراجعه کنید و از آنها نقل قول کنید. تا جایی که می توانید حوزه بحث را به خوبی بشناسید مطالعه و تحلیل کنید و این تسلط را به مخاطب نشان دهید.