انتخاب دوچرخه – قسمت دوم

انتخاب دوچرخه – قسمت دوم

انتخاب دوچرخه

در ادامه توصیه های قسمت اول این نوشتار در خصوص روش انتخاب دوچرخه خود ، توجه شما به ادامه مطالب جلب می گردد:

  • بین کیفیت و قیمت تصمیم بگیرید. دوچرخه ها بسته به نوع موردنظر ، مکان مورد نظر و کیفیت مواد ، متفاوت خواهند بود. دوچرخه های جاده ای برای رفت و آمد و سرعت ، بهتر خواهند بود اما بسته به کیفیت مواد گران،  می شوند.
  • دوچرخه های کروزر یا هیبریدی گاه فضای بیشتری برای افزودن لوازمی مانند سبد و کیسه های زین فراهم می کنند.
  • اگر می خواهید یک سبد ، کیسه های زین یا یک صندلی کودک نصب کنید ، باید مطمئن شوید که شاسی دوچرخه شما با این دستگاه ها سازگار است.
  • بسیاری از مغازه های دوچرخه سواری،  مونتاژ کاملی با این تجهیزات از قبل نصب شده اند دارند.
  • اگر قصد دارید لوازم جانبی زیادی به آن متصل کنید ، از دوچرخه های ارزان قیمت و ساده دوری کنید زیرا این دوچرخه ها گرچه قیمت کمتری دارند اما به طور معمول ساختار مناسبی را برای اتصالات ارائه نمی دهند.
  • از آنجا که کیفیت مواد به اندازه کافی خوب نیست ، افزودن وزن زیاد می تواند باعث خرابی یا عدم عملکرد دوچرخه شما شود.
  • به این فکر کنید که چه مدت و هر چند وقت یکبار قصد استفاده و استفاده از دوچرخه خود را دارید. اگر بیشتر روزها قصد سفر به محل کار خود را دارید ، در یک دوچرخه با کیفیت بالاتر سرمایه گذاری کنید.
  • در حالی کهدوچرخه های گران قیمت و با کیفیت بالاتر ماندگاری بیشتری دارند و با مواد سبک و بادوام ساخته می شوند که عملکرد را بهتر و طولانی تر می کنند.
  • بدانید در چه زمین هایی دوچرخه سواری خواهید کرد. دوچرخه های جاده ای و کوهستانی معمولاً دارای دنده و شیفت هستند که غالباً با نوعی ماشه کار می کنند. دوچرخه هایی که می توانند دنده را تغییر دهند .
  • برای بیشتر دوچرخه سواران ، به ویژه در مناطق تپه ای ، یا برای عملکرد بالا بسیار مفید است. دوچرخه های ساده  شیفت تعویض ندارند ، سبک تر و سریعتر هستند ، برای رفت و آمد مسطح مناسب هستند ، اما به مهارت خاصی نیاز دارند.

  • دوچرخه هایی که دارای چرخ دنده هستند به شما امکان می دهند تا تلاش خود را برای رکاب زدن ، برای تپه ها ، باد یا خستگی خود تنظیم کنید. با این حال ، این سیستم ها همچنین هزینه ، پیچیدگی و وزن قابل توجهی را ایجاد می کنند.
  • بسیاری از دوچرخه سواران برای خیابان های شلوغ ، عمدتاً مسطح ، که سرعت می خواهند ، دوچرخه ای با یک دنده (“تک سرعت” یا دوچرخه ثابت) انتخاب می کنند.
  • بیشتر دوچرخه ها را می توان به یک سرعت تبدیل کرد. تا زمانی که قاب برای آن طراحی نشده باشد ، یک کشش زنجیره ای مورد نیاز است.دوچرخه های ثابت برای آنانی  که می خواهند یک دوچرخه سریع و کم سرعت داشته باشند ، مناسب است. با این حال ، این دوچرخه ها به تمرین و مهارت احتیاج دارند.
  • در مورد سطح راحتی مورد نظر خود تصمیم بگیرید. راحتی در دوچرخه،  فراتر از احساسی است که روی صندلی دارید. بسته به مکانی که دوچرخه سواری می کنید و متوسط ​​زمان رفت و آمد شما ، دوچرخه ای می خواهید که به شما احساس راحتی و کنترل بدهد .
  • دوچرخه های کروزر معمولاً صندلی بزرگتری دارند و به شما اجازه می دهند تا به حالت ایستاده بنشینید. دوچرخه های مسافرتی ظرفیت حمل خوبی را فراهم می کنند و معمولاً دارای هندلر افتادگی برای موقعیت آیرودینامیکی بیشتر هستند.
  • دوچرخه های جاده ای همچنین موقعیت آیرودینامیکی را فراهم می کنند اما به دلیل قطعات کوچکتر و سبک ساخته شده برای سرعت ،  بیش از راحتی ، می توانند ناراحت کننده باشند.
  • اگر دوست دارید از دست اندازهای بزرگ و خاک عبور کنید ، دوچرخه کوهستان انتخاب کنید. در بسیاری از دوچرخه های کوهستانی حداقل سیستم تعلیق جلو برای بهبود راحتی و کنترل فرمان در سطوح ناهموار وجود دارد.
  • همچنین دوچرخه کوهستان به دلیل ثبات و عبور از محدوده و مواردی از این دست می تواند برای سواری عمومی شهری نیز مفید باشد. ممکن است مبتدیان از فرمان و کنترل دوچرخه کوهستان آسان تر استفاده کنند.
  • اگر بیشتر در جاده ها و زمین های مسطح رانندگی می کنید ، دوچرخه مسافرتی را انتخاب کنید. این دوچرخه ها معمولاً دارای دسته متحرک هستند که موقعیت های مختلفی را برای دست ها و حالت های مختلف فراهم می کند.
  • اگر قصد حمل بار  دارید ، دوچرخه های مسافرتی راحتی بیشتری را لرای شما  ایجاد می کنند.
  • دوچرخه ای پیدا کنید که مناسب شما باشد. مناسب بودن دوچرخه ضروری است که مورد توجه قرار گیرد. دوچرخه های مختلف ابعاد مختلفی برای انواع مختلف بدنه دارند.
  • اطمینان حاصل کنید که ارتفاع زین برای شما خیلی زیاد نیست. نصب و پیاده سازی باید راحت و آسان باشد.

دوچرخه

  • اطمینان حاصل کنید که دسترسی خوبی به دسته فرمان دارید. شما باید بتوانید بدون اینکه زیاد خم شوید ، حتی در دوچرخه های جاده ای یا مسابقه ای ، به راحتی دست فرمان خود را بگیرید.
  • هنگام سوارکاری می خواهید بدون فشار آوردن به گردن ، سر خود را بالا نگه دارید. اگر خیلی جلو بروید و به زمین نگاه کنید ، دسته های فرمان از صندلی فاصله زیادی دارند.
  • اندازه قاب و ارتفاع صندلی نیز بر راحتی تأثیر می گذارد. به دنبال دوچرخه ای باشید که بتوانید به راحتی ارتفاع صندلی را روی آن تنظیم کنید. شما باید بتوانید به راحتی پاهای خود را روی زمین لمس کنید و کنترل دوچرخه خود را حفظ کنید.
  • برای بیشتر دوچرخه ها می توانید تنظیماتی انجام دهید ، به دنبال دوچرخه ای باشید که موقعیت زین خوبی برای شما فراهم کند. وقتی پدال در موقعیت ساعت 3  است  زانوی شما باید  دقیقاً بالای توپ قرار گیرد. این کار باعث ایجاد حرکت مداوم و سهولت روی زانو می شود.
  • اندازه چرخ را بررسی کنید. دوچرخه ها مجهز به لاستیک از 12 اینچ برای دوچرخه های کودک ، تا استاندارد 26 یا 28 اینچ (66.0 یا 71.1 سانتی متر) ، برای بزرگسالان و حتی بیشتر از دوچرخه های مخصوص مسابقه هستند.
  • چرخ های بزرگتر ممکن است سرعت شما را بهبود ببخشند ، اما اگر سایز چرخ برای بدن شما بزرگ باشد ، سوارکاری دشوارتر خواهد بود.
  •  تست دوچرخه سواری قبل از خرید آن. اگر نمی توانید در فروشگاه مورد نظر   ، دوچرخه خود  را امتحان کنید ، به فروشگاه دیگری بروید یا دوچرخه یکی از دوستان خود را قرض بگیرید. تهیه دوچرخه متناسب آسان تر از تنظیم و سازگار شدن با دوچرخه ای است که مناسب نیست.
  • در یک مکان مناسب دوچرخه سواری کنید تا احساس خوبی نسبت به آن پیدا کنید. شما باید همیشه احساس راحتی و کنترل داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که می توانید به راحتی به دسته فرمان و همه اجزا مانند شیفت تعویض و ترمز دسترسی دارید.
  • دنده ها و ترمزها را تست کنید. ببینید که تغییر دنده و ترمز سریع برای شما آسان است یا خیر . دوچرخه باید پاسخگو باشد و برای تنظیم چرخ دنده یا ترمز نباید زیاد تلاش کنید.
  • دورزدن را تمرین کنید. شما می خواهید با قدرت مانور راحت باشید. بعضی از دوچرخه ها نسبت به بقیه سبک ترند و هنگام مانور به دقت بیشتری احتیاج دارند. اگر در دوچرخه احساس راحتی نمی کنید ، سایردوچرخه ها را امتحان کنید تا چیزی پیدا کنید که طبیعی به نظر برسد
  • به وزن و مواد متشکله دوچرخه توجه کنید • اگر به دوچرخه کوهستان نگاه می کنید ، در مورد وزن شاسی  و تأثیر آن بر عملکرد پدال توجه  کنید. اگرچه دوچرخه های کوهستانی به طور معمول سنگین تر از دوچرخه های جاده ای هستند .
  • اما ممکن است دریابید که برای شما یک انتخاب صحیح است . کیفیت سیستم تعلیق را بررسی کنید. دوچرخه های کوهستانی کاملاً  برای سواری آفرود در نظر گرفته شده اند.
  • دوچرخه های جاده ای و دوچرخه های مسافرتی گزینه های زیادی در زمینه قاب و ساخت قاب ارائه می دهند. گزینه های بیشتر مبتنی بر عملکرد، ممکن است از یک قاب کربنی استفاده کنند. کربن ماده ای بسیار سبک است که به عملکرد و سرعت کمک می کند. با این حال ، قاب های کربنی می توانند گران تر باشند.
  • قاب می تواند راحتی و سرعت شما را تحت تأثیر قرار دهد ، اما ممکن است برای نوع سواری شما ضروری نباشد. در حالی که کربن به دلیل سبک بودن بسیار محبوب است ، اما به راحتی آسیب می بیند.
  • قاب های آلومینیومی ممکن است سنگین تر باشند ، اما دوام بیشتری دارند و اغلب هزینه کمتری دارند.
  • برای نیازهای خود دوچرخه ای با لاستیک مناسب تهیه کنید. لاستیک های نازک تر ، اغلب در دوچرخه های جاده ای استفاده میشوند با این حال ، لاستیک های نازک در زمین های سنگلاخ خوب نیستند و به راحتی سوراخ می شوند.
  • دوچرخه های مسافرتی دارای لاستیک هایی با ضخامت کمی ضخیم تر و آج بیشتر هستند که این امر امکان تنوع بیشتر در زمین را فراهم می کند. آج همچنین به برای سواری گرفتن در جاده های مرطوب یا لغزنده کمک می کند.
  • دوچرخه خود را به صورت حرفه ای خریداری یا مونتاژ کنید. این امر خصوصاً در مورد دوچرخه های مجهز به خط ریلی ، اجزایی که زنجیر شما را روی دوچرخه شما نگه می دارند ، صدق می کند.
  • داشتن دوچرخه ساخته شده به صورت حرفه ای ، اطمینان می دهد که همه مهره ها و پیچ و مهره ها و همچنین لوازم جانبی آن به درستی نصب و محکم شده اند.
  • اگر در دوچرخه سواری تازه کار هستید ، با یک دوچرخه حرفه ای ساخته شده راحت تر می توانید دوچرخه سواری کنید.
  • با تهیه یک دوچرخه مونتاژ حرفه ای ، همچنین اطمینان حاصل خواهید کرد که همه اجزای سازنده ، از موقعیت زین گرفته تا لوازم جانبی ، برای شما مجهز شده است.
  • یک فروشگاه دوچرخه سواری می تواند اندازه گیری های شما را انجام دهد و هر دوچرخه ای متناسب با بدن شما متناسب ساخته و بهترین و ایمن ترین شرایط را برای رانندگی فراهم کند.
  • گونه‌های دوچرخه

    از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

    دوچرخه‌ها انواع گوناگونی دارند، که بر پایه‌های مختلفی دسته‌بندی می‌شوند.

    بر پایهٔ کارکرد

    بر پایهٔ شمار رانندگان

    بر پایهٔ ساختار کلی

    • دوچرخه بلندچرخ (به انگلیسیpenny-farthing): که یکی از چرخ‌ها بلندتر از دیگری است و رکاب‌ها مستقیماً روی چرخ بزرگ هستند.
    • دوچرخه راست (به انگلیسیupright bicycle):که راننده با پاهای باز روی زین می‌نشیند.(پرکاربردترین گونهٔ دوچرخه این گونه‌است)
    • دوچرخه زمین‌گستر یا دوچرخه خوابیده (به انگلیسیrecumbent bicycle): که به شکل خوابیده روی زمین هستند و باعث آسودگی بیش‌تر و مقاومت کمتر هوا می‌شوند.
    • دوچرخه تاشونده (به انگلیسیfolding bicycle): که سریعاً می‌تواند تا شود و به آسانی قابل حمل است.
    • دوچرخه تمرینی (به انگلیسیexercise bicycle یا stationary bicycle): که به‌طور ثابت روی زمین است و تنها برای ورزش به‌کار می‌رود و حرکت نمی‌کند.
    • دوچرخه برقی (به انگلیسیelectric bicycle): که در ابتدا با نیروی فرد آغاز به حرکت می‌کند، اما سپس با نیروی برق.
    • دوچرخه پله‌ای (به انگلیسیstaircycle): که به رکاب‌هایش که با دیگر دوچرخه‌ها متفاوت است، به شکل حرکت گذر از پله‌ها نیرو وارد می‌شود. هیچ جای نشستنی ندارند، چراکه برای حالت ایستاده و راست طراحی شده‌اند.

    بر پایهٔ دنده

    • دوچرخه‌های تک سرعت (دنده جلو1*دنده عقب 1)
    • دوچرخه‌های 3 سرعت (دنده جلو1*دنده عقب 3)
    • دوچرخه‌های 18 سرعت (دنده جلو3*دنده عقب 6)
    • دوچرخه‌های 20 سرعت (دنده جلو2*دنده عقب 10)
    • دوچرخه‌های 21 سرعت (دنده جلو3*دنده عقب7)
    • دوچرخه‌های 22 سرعت (دنده جلو2*دنده عقب11)
    • دوچرخه‌های 24 سرعت (دنده جلو3*دنده عقب8)
    • دوچرخه‌های 27 سرعت (دنده جلو3*دنده عقب9)
    • دوچرخه‌های 30 سرعت (دنده جلو3*دنده عقب10)
    • دوچرخه‌های 33 سرعت (دنده جلو3*دنده عقب11)
    • دوچرخه‌های 34 سرعت (دنده جلو3*دنده عقب12)

    بر پایهٔ ورزش

    • دوچرخه جاده (به انگلیسیRoad bicycles): برای استفاده در جاده‌های صاف شده‌است که انواع آن دوچرخه مسابقه، دوچرخه خدماتی، و دوچرخه نامه‌رسان هستند.
    • دوچرخه تایم تریل “زمانسنجی” (به انگلیسیTime trial bicycles): از انواع دوچرخه‌های خیابانی هستند با ویژگی‌های آیرودینامیکی، که برای مسابقات گروهی ممنوع است.
    • دوچرخه میدانی (به انگلیسیTrack bicycles): دوچرخه‌ای بسیار ساده، سبک و تکدنده، بدون ترمز که برای سواری در مسابقات میدانی طراحی شده‌است.
    • دوچرخه کراس کانتری (به انگلیسیCyclo-cross): تغریبا سبک هستند که به‌هنگام موانع قابل حمل(روی دوش) باشند و آنقدر تنومند باشند که بتوانند از گل و لجن گذر کنند.
    • موتور گذار (به انگلیسیbicycle motocross): دوچرخه‌هایی که چرخ‌های کوچک دارند و در مسابقهٔ صحرایی موتورسیکلت‌ها به کار می‌روند بعلاوهٔ روش آزاد با ترفندهایی چون ته‌چرخ.

    بر پایهٔ نیروی محرکه

    بر پایهٔ جایگاه راننده

    آگهی های مرتبط با موتورسیکلت